Przykład redesign-u serwisu pogoda.wp.pl

Adrian Dampc i Oskar Szymczyk w Wirtualnej Polski przestawili w ramach konferencji UX Poland oraz na blogu Adriana case study poświęcony redesignowi serwisu pogoda.wp.pl. Omawiany przykład zawiera sporo interesujących obserwacji i wniosków ze zrealizowanego projektu.

Wg mnie jedną z najciekawszych informacji prezentowanego case-u jest ten fragment:

Początkowo mieliśmy w planach tylko “przemalowanie” serwisu, czyli zmianę grafiki i poprawienie najbardziej irytujących problemów z użytecznością. Grafika była jednak tylko wierzchołkiem góry lodowej.

Problem leżał też w samej prognozie. Informacje w serwisie nie zawsze przekładały się na rzeczywistość. To właściwie dyskwalifikujące dla serwisu pogodowego.

Ciekawe jest nie tyle to, że specjaliści UX postawili słuszną diagnozę, ale to że udało się zamiast popularnego “przemalowywania serwisu” czy “zmiany skórki” dokonać zmian (w typ przypadku zmiany operatora dostarczającego informacje o pogodzie), które miały realny wpływ na zwiększenie satysfakcji i wzrost ilości użytkowników (niemal czterokrotny).
Chciałbym wierzyć, że opisane przez chłopaków podejście stanie się standardem a nie wyjątkiem ;)

Zródlo: http://www.uxwatch.pl

Zródlo: http://www.uxwatch.pl

Oferty dostarcza serwis praca.uxlabs.pl