Poznań Service Jam – 24 lutego 2012

Jeśli ktoś jeszcze nie zauważył, od mniej więcej dwóch lat wykluwa się w branży nowa dziedzina. Jest nią  service design, czego nie sposób nie zauważyć także w tym serwisie.

Abstrahując od dyskusji, czy to moda, buzzword, inspiracja ITIL-oowym pojęciem projektowania usług informatycznych, czy też faktycznie nowy trend związany z projektowaniem usług –  warto wspomnieć , że w tym roku na całym świecie pomiędzy 24 a 26 lutego  będzie organizowany tak zwany Global Service Jam.

W Polsce planowane jest wydarzenie  o nazwie Poznań Service Jam – organizowane  w Poznaniu, 24 lutego o godzinie 17-tej, w firmie  Concordia Design, na Zwierzynieckiej 3.  Diagram Produkcja, na Jackowskiego  22.

Na czym ma polegać istota tego wydarzenia?

Kreatywność ludzka nie zna granic, więc plan minimum zakłada, iż będziemy odkrywać problemy, zadawać pytania, szukać rozwiązań, poznawać, doznawać i wykorzystywać wszystkie zmysły, synchronizować, szkicować i rysować, modelować i modele budować, stawiać i upload’ować, no a przede wszystkim współpracować w zespole projektowym, żeby stworzyć koncept usługi, poznać jej mechanizm działania, przygotować jej prototyp i stworzyć plan wdrożenia.

Brzmi znajomo?

(…) Projektowanie usług jest tym lepsze, im lepszy zespół to robi. Nie pojedyńczy projektanci, tylko zespół, w którym zgromadzono najciekawszy zestaw kompetencji, grupa ludzi o profesjach i pasjach, które być może jeszcze całkiem niedawno nie były kojarzone z projektowaniem, wzornictwem, a tym bardziej ze wzornictwem usług.
(…)
Przypomnijcie sobie co spektakularnego stało się podczas ostatniej wyprawy autobusem MPK lub tramwajem, ile emocji dają chwile spędzone na przystanku albo ekspedycja w poszukiwaniu biletu, jaką przygodą była ostatnia wizyta listonosza, albo jak zmieniła twoje życie wizyta w Muzeum Narodowym czy też ostatnia prezentacja PowerPoint na zajęciach. Trudno sobie przypomnieć? Jak daleko szukać pamięcią, żeby wydobyć coś co było naprawdę wartego zapamiętania? Można niemal każdą usługę przemyśleć i zaprojektować tak, że dostaniecie wypieków na samą myśl, że to będzie już jutro, już dziś, za godzinę, teraz… Bez alchemii. Toż to Customer Experience.

Więcej szczegółów na stronie wydarzenia: Poznań Service Jam – O co chodzi?

Dziękuję za informację o spotkaniu Cyrylowi :)

Oferty dostarcza serwis praca.uxlabs.pl